HTML

Fiatal Európa Szerkesztőség

A feszerk.blog.hu szerkesztői olyan egyetemi és főiskolai hallgatók, akik a Fiatal Európa Szerkesztőség című program keretében tudósítanak a soros magyar EU-elnökség eseményeiről. Itt megjelenő írásaik könnyed hangvételben értekeznek a soros elnökség legfontosabb mozzanatairól. Fiatalos stílusban publikált bejegyzéseik nem csak fiataloknak szólnak! A szerkesztőség tagjainak bemutatkozóját itt olvashatják.


Friss topikok

  • sajtospulyka: csak poén volt, gondoltam hát támadóan lereagálod, de nem, egyébként tényleg jó :) (2011.05.05. 02:28) EUdorádó


 Informális ülés Debrecenben, hazai pálya. Remek. Nem kell utaznom két-három, a késésekkel együtt akár négy órát, talán öt óra alvást is megengedhetek magamnak előző éjszaka. Előbb a móka, aztán a munka - Hortobágy, majd a cívisvárosi Kölcsey Központ.
Május 30., Hortobágy: enyhe szél, verőfényes napsütés, a taft is tart még, lelkes helyiek, rengeteg politikus, no meg újságíró. Úgy leptük el a pusztát, mint régen a betyárok a csárdát. Volt itt minden, fogatozás, őshonos állatok megtekintése, pásztortárlat, lovas- és íjászbemutató. Az angol kolléga nem is győzött „ájkántbelívitezni”. Sosem gondoltam volna, hogy komoly politikusokat egy sikeres íjlövés után ujjongó gyerekként fogok látni. Mindenki remekül érezte magát, gimis-kirándulás hangulata volt az egésznek, öröm és boldogság.
A Pásztormúzeum előtt harsány „teszting, teszting” kiáltások hallatszottak a standok irányából. Az ebéd is kifogástalan volt, egyedül a harcsaszeleteket hiányoltam a halászléből, de miután szétnéztünk a delegáltak részlegében, meg is találtuk őket egy külön tálon. Utólag ez sem olyan meglepő, mint ahogy az sem, amikor a Vadasparkban jól megérdemelt frissítőmet várva, egy hölgy elém vágott, mondván, hogy ő egy miniszternek viszi, neki töltsenek előbb, „a sajtó úgyis más”. „Munkának nem nevezném, maradjunk a foglalkozásnál.” – ez a mondat is az újságírók megbecsüléséről tanúskodik, az egyik árus mondta az éppen kolbászt kóstoló zsurnaliszta hölgynek, miután megtudta honnan érkezett.
Május 31., debreceni Kölcsey Központ: szélcsend, verőfényes napsütés, nyüzsgő biztonsági erők, rengeteg politikus. A sajtóközpont hemzsegett az újságíróktól, én pedig végig azon gondolkodtam, hogy ha nincs az uborka-fertőzés, mekkora érdeklődés lenne. Elvileg háromnegyed egytől lett volna a nemzetközi sajtótájékoztató, 11-kor jött az infó, hogy déltől lesz egy, csak a magyar sajtósoknak.
Reggel természetesen bekészítettem a diktafonomat, négy, azaz négy pótelemmel, elfér az a táskában. Igen, a táskában. Abban a táskában, amit az első emeleti sajtószobába nem vittem magammal, lent hagytam a földszinten. Nem is volt gond, megvolt a magyar tájékoztató, mondták, hogy ne menjünk sehova, a szomszéd teremben lesz a német. Azt is meghallgatom, gondoltam. Amikor azonban ránéztem a diktafonra, szembesültem a szomorú ténnyel: az elem lemerülőben. Sebaj, gondoltam egy nagyot, van még pár percem a kezdésig, leszaladok a táskámért. Gyorsan futom a százat, lakótelepen nőttem fel, tehát lépcsőzésben is jó vagyok, az akadályok azonban kifogtak rajtam: jelen esetben egy biztonsági őr. Ő ugyan egyedül nem enged le. Nagy vagyok már gyerek, nem veszek el! Ő azonban nem tágított, vagy csapatosan mennek a sajtósok, vagy sehogy. Közvetlenül a pánikroham előtt azonban jött a deus ex machina: először mégis a nemzetközi sajtótájékoztató lesz, méghozzá a földszinten. Rendezett sorokban dübörgött lefelé az összes újságíró és operatőr. Volt időm kényelmesen kicserélni az elemet, és az égieknek is köszönetet mondhattam.
A sajtósok információéhségének csillapítása után lassan a Kölcsey Központ is kiürült, én pedig battyoghattam haza, hogy meghallgassam a jól sikerült hangfelvételt, megírjam az anyagot, a szerzett élményeket pedig elraktározzam.
 

Szerző: Barna Péter

Címkék: debrecen hortobágy informális

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feszerk.blog.hu/api/trackback/id/tr992961050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A Fiatal Európa Szerkesztőség program az Európai Bizottság, a Külügyminisztérium és az Európai Parlament kezdeményezésére és finanszírozásában valósul meg. Az itt közölt információk tartalmáért és felhasználásáért a Külügyminisztérium, az Európai Bizottság és az Európai Parlament nem felel.

süti beállítások módosítása